tirsdag 15. mars 2011

Almost Famous.

Heia vi fikk en oppgave i å skrive om filmen Almost Famous! Enyoin ;)

                                                                                                                  
Tittel : Almost Famous
Sjanger: Drama/komedie/musikk.                                                                                         
Regissør: Cameron Crowe
Produksjonsland: Usa.
Produksjonsår: 13september 2000.
Hovedrolleinnehavere: Billy Crudup,Frances McDormand og Kate Hudson.
Lengde:122min.




Handlingsreferat!

Det handler om en gutt som heter William Miller som er 15 år. Han ble ansatt av Rolling stone magasinet.
og han skriver om bande Stillwater som er et rocke band.
Han blir personlig utfordret til og møte kjærlighet,musikk og sjenerelt livet.



Hovedpersoner
personene som er med i filmen er 15år gamle william miller og,billy crudup,frances mc dormand og kate hudson.
Handlings-sted
Handlingen i filmen foregår i Amerika der bande reiser på turnee og spiller på konserter og william blir med på ferden.
Problemer for Hovedpersonene 
Problemene i filmen er bandkrangling,dop,alkohol å sjalusi osv.
Hvordan Hovedpersonene tar imot problemene 
hovedpersonene møter problemene i å ta dop,drikke alkohol og krangling.


4 Hva er temaet i filmen ?
Temaet i filmen er rock musikk,kjærlighet,dramatikk,dop og alkohol osv.
Filmen er veldig underholdende.Det sjer noe i filmen hele tiden å det er det som gjør det spennende.



5. Vurdering!

Ja,filmen var utroli bra synes jeg. Det sjedde liksom noe hele tiden å det var det som gjor d spennende og se på.
Jeg har sett filmen før og jeg liker den veldig godt. liker at det er så ,ye musikk,band og kjærlighet i filmen.det er supert synes jeg.

Jeg synes ikke det er noe dårlig med filmen.skuespillerne er flinke og filmen er bra.:)

jeg synes at filmen er underholdende og de som spiller i filmen lykkes med det synes jeg . 


Skuespillerprestasjoner!

Ja,jeg synes rollene passer til alle som spiller i filmen.De er utrolig flinke i skuespillere.


















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar